ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΣ

Δικαιώματα επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς

Ο Κανονισμός (ΕΚ) αριθ.  261/2004  του   Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου και  του  Συμβουλίου για  τη  θέσπιση κοινών  κανόνων αποζημίωσης των επιβατών αεροπορικών  μεταφορών και παροχής  βοήθειας σε αυτούς  σε  περίπτωση  άρνησης  επιβίβασης και ματαίωσης ή μεγάλης καθυστέρησης  της  πτήσης,   καθορίζει  τα δικαιώματα των επιβατών,   όταν η πτήση τους  καθυστερεί  να αναχωρήσει,  ακυρώνεται ή όταν τους αρνούνται  την επιβίβαση λόγω  υπερκράτησης θέσεων.

Σε ποιες πτήσεις εφαρμόζεται ο Κανονισμός 261/2004 και ποια είναι τα δικαιώματα μου;

Ο εν λόγω Κανονισμός εφαρμόζεται  σε πτήσεις

  • που αναχωρούν από αερολιμένα στο έδαφος  Κράτους  Μέλους και η πτήση εκτελείται από οποιοδήποτε αερομεταφορέα
  • που αναχωρούν από αερολιμένα στο έδαφος Τρίτης Χώρας με προορισμό αερολιμένα στο έδαφος Κράτους Μέλους και εφόσον η πτήση πραγματοποιείται με κοινοτικό αερομεταφορέα

με  την προϋπόθεση  ότι:

  • έχετε επιβεβαιωμένη κράτηση στην συγκεκριμένη πτήση  και
  • έχετε παρουσιασθεί στον  έλεγχο  των  εισιτηρίων  την  ώρα που έχει υποδείξει   ο αερομεταφορέας  ή εφόσον δεν  προσδιορίζεται  ώρα, το αργότερο σαράντα πέντε  λεπτά   πριν   την  αναγραφόμενη  αναχώρηση της  πτήσης, ή
  • έχετε μεταφερθεί από την πτήση για την οποία   έχετε  κράτηση σε άλλη  πτήση.

Ως ΕΕ νοούνται οι 28 χώρες της ΕΕ και επιπλέον οι εξής χώρες: Γουαδελούπη, Γαλλική Γουιάνα, Μαρτινίκα, Ρεϋνιόν, Μαγιότ, Άγιος Μαρτίνος, Αζόρες, Μαδέρα και Κανάρια Νησιά, καθώς και Ισλανδία, Νορβηγία και Ελβετία.

Στην ΕΕ δεν περιλαμβάνονται οι νήσοι Φερόες, η νήσος του Μαν και οι Αγγλονορμανδικές νήσοι.

Τόσο η πτήση μετάβασης όσο και η πτήση επιστροφής θεωρούνται ως δύο χωριστές πτήσεις, ακόμη και αν η κράτησή τους είναι ενιαία.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο αερομεταφορέας που εκτελεί την πτήση μπορεί να είναι διαφορετικός από τον αερομεταφορέα με την οποίο εκδώσατε  το εισιτήριό σας. Ο αερομεταφορέας που εκτελεί την πτήση είναι υπεύθυνος για κάθε πρόβλημα που τυχόν αντιμετωπίζετε σχετικά με τη πτήση.

Ως εκ τούτου, μια έντυπη ή ηλεκτρονική ειδοποίηση που σας ενημερώνει για τα δικαιώματα που έχετε ως επιβάτης αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ πρέπει να τοποθετείται ευδιάκριτα στις θυρίδες ελέγχου εισιτηρίων στο αεροδρόμιο. Οι πληροφορίες αυτές πρέπει επίσης να αναρτώνται στα περίπτερα ελέγχου εισιτηρίων στο αεροδρόμιο καθώς και στο διαδίκτυο. Εάν δεν σας επετράπη η επιβίβαση ή ακυρώθηκε η πτήση σας ή είχατε καθυστέρηση πάνω από 2 ώρες κατά την αναχώρηση ή αν φθάσατε με μεγάλη καθυστέρηση στον τελικό σας προορισμό, ο αερομεταφορέας που εκτελεί την πτήση οφείλει να σας γνωστοποιήσει γραπτώς τους κανόνες αποζημίωσης και παροχής βοήθειας.

 

ΑΡΝΗΣΗ ΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ ΜΑΤΑΙΩΣΗΣ Η ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΠΤΗΣΗΣ

Άρνηση  επιβίβασης σε πτήση

Ο αερομεταφορέας πριν  προχωρήσει σε άρνηση επιβίβασης  επιβατών  παρά  τη θέλησή  τους, αναζητεί επιβάτες  διατεθειμένους  να παραιτηθούν  από την κράτησή τους,   με  αντάλλαγμα  κάποιο  όφελος  υπό  όρους  που  θα συμφωνηθούν  μεταξύ του ενδιαφερόμενου  επιβάτη  και του αερομεταφορέα.  Στους  εθελοντές  παρέχεται  εναλλακτική μεταφορά   ή  επιστροφή  του αντιτίμου του εισιτηρίου,  επιπρόσθετα των οφελών  που αναφέρθηκαν  προηγούμενα.

Εάν δεν παρουσιασθεί ο αριθμός εθελοντών που αναζητείται,  ο  αερομεταφορέας  μπορεί  τότε να σας αρνηθεί  την επιβίβαση παρά τη θέλησή σας.  Ωστόσο πρέπει να σας προσφερθεί αποζημίωση ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση και βοήθεια βάσει του άρθρου 9 του Κανονισμού 261/2004 (τροφή, διανυκτέρευση, τηλέφωνα κλπ)

Η αποζημίωση ανέρχεται στα παρακάτω ποσά:

  • 250 ευρώ για όλες τις πτήσεις έως και 1500 χιλιομέτρων
  • 400 ευρώ για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1500 χιλιομέτρων και όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ  1500  και 3500  χιλιομέτρων
  • 600  ευρώ για όλες τις άλλες πτήσεις

Ωστόσο όταν σας προσφέρεται μεταφορά στον τελικό σας προορισµό µε άλλη πτήση σύµφωνα µε το άρθρο 8, η ώρα άφιξης της οποίας δεν υπερβαίνει την προγραμματισμένη ώρα άφιξης της πτήσης για την οποία είχε αρχικά κρατηθεί η θέση κατά:

α) δύο ώρες για όλες τις πτήσεις έως 1 500 χιλιομέτρων, ή

β) τρεις ώρες προκειμένου για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1 500 χιλιομέτρων και για όλες τις άλλες πτήσεις µεταξύ 1 500 και 3 500 χιλιοµέτρων, ή

γ) τέσσερις ώρες προκειμένου για όλες τις πτήσεις που δεν εµπίπτουν στις προαναφερόμενες περιπτώσεις α) ή β), ο πραγµατικός αεροµεταφορέας µπορεί να µειώσει την αποζηµίωση που προβλέπεται στην παράγραφο 1 κατά 50 %.

Ο αερομεταφορέας οφείλει να σας καταβάλλει την αποζηµίωση σε ρευστό, µε ηλεκτρονικό τραπεζικό έµβασµα, µε τραπεζική εντολή ή επιταγή, ή, εφόσον συμφωνήσετε ενυπογράφως µε ταξιδιωτικά κουπόνια (voucher) ή/και άλλες υπηρεσίες.

Ακυρώσεις πτήσεων

Σε περίπτωση  ακύρωσης  της πτήσης για οποιονδήποτε λόγο, ο αερομεταφορέας  οφείλει να σας παράσχει τις ακόλουθες επιλογές :

α) της εναλλακτικής μεταφοράς  σας,  υπό συγκρίσιμες  συνθήκες, στον τελικό σας  προορισμό   ή 

β) της μεταφοράς  σας,  υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, στον τελικό σας προορισμό άλλη μέρα που σας εξυπηρετεί εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα θέσεων ή 

γ) της  επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου  σας   και,  εάν συντρέχει   η περίπτωση,   πτήσης επιστροφής στο αρχικό σημείο αναχώρησης. 

Η   επιστροφή του αντιτίμου γίνεται για το μέρος του ταξιδίου  που δεν πραγματοποιήθηκε, καθώς και  για τα μέρη του ταξιδίου  που  πραγματοποιήθηκαν, εφόσον η πτήση  δεν  εξυπηρετεί πλέον κανένα  σκοπό σε σχέση με το  αρχικό  σας ταξιδιωτικό σχέδιο. 

Επιπλέον,  δικαιούστε δωρεάν γεύματα και  αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής,  διαμονή σε ξενοδοχείο (εφόσον η πτήση είναι την επόμενες ημέρες) , μεταφορά μεταξύ αερολιμένα και ξενοδοχείου, διευκολύνσεις επικοινωνίας.

Ανεξάρτητα από την αιτία της ακύρωσης δικαιούστε όλα τα παραπάνω.

Τέλος,  δικαιούστε   αποζημίωσης  ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση ύψους:

  • 250 ευρώ για όλες τις πτήσεις έως και 1500 χιλιομέτρων
  • 400 ευρώ για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1500 χιλιομέτρων και όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ  1500  και 3500  χιλιομέτρων
  • 600 ευρώ για όλες τις άλλες πτήσεις.

Η  παραπάνω  αποζημίωση  δεν καταβάλλεται  όταν:

α) έχετε πληροφορηθεί τη ματαίωση δύο βδομάδες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, ή

β) έχετε πληροφορηθεί τη ματαίωση μία έως δύο βδομάδες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και σας προσφέρεται μεταφορά με εναλλακτική πτήση, που σας επιτρέπει να φύγετε όχι περισσότερο από δύο ώρες νωρίτερα από τη προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσετε στο τελικό σας προορισμό λιγότερο από τέσσερεις ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης ή

γ) έχετε πληροφορηθεί τη ματαίωση λιγότερο από επτά ημέρες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρηση και σας προσφέρεται μεταφορά με άλλη πτήση, που σας επιτρέπει να φύγετε όχι περισσότερο από μία ώρα νωρίτερα από τη προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσετε στο τελικό σας προορισμό λιγότερο από δύο ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης και

δ) όταν η ματαίωση οφείλεται σε εξαιρετικές περιστάσεις, οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη κι αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέσα.

Όταν σας προσφέρεται µεταφορά στον τελικό σας προορισµό µε άλλη πτήση σύµφωνα µε το άρθρο 8, η ώρα άφιξης της οποίας δεν υπερβαίνει την προγραμματισμένη ώρα άφιξης της πτήσης για την οποία είχε αρχικά κρατηθεί η θέση κατά:

α) δύο ώρες για όλες τις πτήσεις έως 1 500 χιλιομέτρων, ή

β) τρεις ώρες προκειμένου για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1 500 χιλιομέτρων και για όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1 500 και 3 500 χιλιομέτρων, ή

γ) τέσσερις ώρες προκειμένου για όλες τις πτήσεις που δεν εµπίπτουν στα στοιχεία

α) ή β), ο πραγματικός αερομεταφορέας µπορεί να μειώσει την αποζημίωση που προβλέπεται στην παράγραφο 1 κατά 50 %.

Ο αερομεταφορέας οφείλει να σας καταβάλλει την αποζημίωση σε ρευστό, µε ηλεκτρονικό τραπεζικό έµβασµα, µε τραπεζική εντολή ή επιταγή, ή, εφόσον συμφωνήσετε ενυπογράφως µε ταξιδιωτικά κουπόνια (voucher) ή/και άλλες υπηρεσίες.

Έκτακτες περιστάσεις, μεταξύ άλλων, θεωρούνται οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες , οι απεργίες του προσωπικού εναέριας κυκλοφορίας και άλλων ειδικοτήτων απαραίτητων για την πραγματοποίηση της πτήσης, οι αποφάσεις διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας, η πρόσκρουση πουλιών, η πολιτική αστάθεια.

ΑΛΛΑΓΗ ΘΕΣΗΣ ΣΕ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ

Aλλαγή θέσης στο αεροσκάφος

Εάν  ο πραγµατικός αεροµεταφορέας σας τοποθετήσει σε θέση ανώτερη από εκείνη για την οποία αγοράσθηκε το εισιτήριο, δεν µπορεί να απαιτήσει επιπλέον πληρωµή.

Εάν ο πραγµατικός αεροµεταφορέας σας τοποθετήσει σε θέση κατώτερη από εκείνη για την οποία αγοράσθηκε το εισιτήριο, είναι υποχρεωμένος να σας επιστρέψει εντός επτά ηµερών, σε ρευστό, µε ηλεκτρονικό τραπεζικό έµβασµα, µε τραπεζική εντολή ή επιταγή, ή, εφόσον συµφωνήσετε ενυπογράφως µε ταξιδιωτικά κουπόνια (voucher):

α) το 30 % της τιµής του εισιτηρίου για όλες τις πτήσεις έως 1 500 χιλιοµέτρων,

β) το 50 % της τιµής του εισιτηρίου προκειµένου για όλες τις ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1 500 χιλιοµέτρων, πλην των πτήσεων µεταξύ της ευρωπαϊκής επικράτειας των κρατών µελών και των γαλλικών υπερπόντιων διαµερισµάτων, και για όλες τις άλλες πτήσεις µεταξύ 1 500 και 3 500 χιλιοµέτρων, ή

γ) το 75 % της τιµής του εισιτηρίου προκειµένου για όλες τις πτήσεις που δεν εµπίπτουν στα στοιχεία α) ή β), συµπεριλαµβανοµένων των πτήσεων µεταξύ της ευρωπαϊκής επικράτειας των κρατών µελών και των γαλλικών υπερπόντιων διαµερισµάτων.

Η επιστροφή των χρημάτων γίνεται μόνο για την πτήση στην οποία ο επιβάτης τοποθετήθηκε σε κατώτερη θέση και όχι για το σύνολο της διαδρομής που περιλαμβάνεται σε ενιαίο εισιτήριο, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει δύο ή περισσότερες πτήσεις με ανταπόκριση.

Καθυστέρηση,  καταστροφή   ή  απώλεια αποσκευών

Η σύμβαση  του Μόντρεαλ «για την ενοποίηση ορισμένων κανόνων στις διεθνείς αεροπορικές μεταφορές» καθορίζει ότι σε περίπτωση  καταστροφής, απώλειας, βλάβης ή καθυστέρησης των αποσκευών, το ανώτατο όριο ευθύνης του αερομεταφορέα  περιορίζεται σε 1288. Ειδικά Τραβηκτικά Δικαιώματα ανά επιβάτη (περίπου 1600 ευρώ). 

Οδηγίες εάν οι αποσκευές σας έχουν υποστεί ζημία/ φθορά  

Εάν κατά την άφιξή σας στον αερολιμένα  οι αποσκευές σας έχουν υποστεί ζημιά/φθορά, μεταβείτε απευθείας στο Γραφείο Εξυπηρέτησης Αποσκευών της αεροπορικής εταιρείας  (Φορέας επίγειας εξυπηρέτησης-Lost and Found)  στο σημείο  παραλαβής αποσκευών του αερολιμένα,  ώστε να δηλώσετε τη καταστροφή και να καταχωρηθούν οι κατεστραμμένες αποσκευές.

Το Γραφείο Εξυπηρέτησης Αποσκευών θα σας δώσει ένα έντυπο /Αναφορά καταγραφής του προβλήματος  (Passenger Irregularity Report PIR) συμπεριλαμβανομένου ενός προσωπικού αριθμού αναφοράς (Reference number) . Συμπληρώστε το PIR στο Γραφείο Εξυπηρέτησης Αποσκευών και ζητήστε ένα αντίγραφο για εσάς. Το έντυπο αυτό είναι απαραίτητο ως αποδεικτικό στοιχείο καταγραφής του προβλήματος των αποσκευών σας που έχουν υποστεί ζημιά και να ζητήσετε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία.

Για τη φθορά των αποσκευών  μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση από τον αερομεταφορέα για το κόστος της βαλίτσας σας και των κατεστραμμένων ειδών. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να υποβάλλετε την απαίτηση σας γραπτώς προς την αεροπορική εταιρεία εντός  7 ημερών από την παραλαβή της αποσκευής σας και να παράσχετε το μέγιστο των στοιχείων που σχετίζονται με τα είδη που υπέστησαν ζημιά κατά την αεροπορική  μεταφορά (εικόνες των κατεστραμμένων αντικειμένων, τιμολόγια αγοράς κ.λπ.).

Η αεροπορική εταιρεία οφείλει να σας αποζημιώσει μέχρι το ποσό περίπου των 1.600 € (σύμφωνα με τη Σύμβαση του Μόντρεαλ).

Εάν η ζημία σας είναι μικρότερη από 1.600 €, θα δικαιούστε αποζημίωση μόνο για το ποσό της απώλειάς  σας.

Εάν η ζημιά σας είναι μεγαλύτερη από 1.600 €, δικαιούστε μόνο αποζημίωση ίση με το ανώτατο ποσό.

Τίποτα δεν σας εμποδίζει να προβείτε στη συνέχεια σε νομικές ενέργειες, σύμφωνα με το δίκαιο της χώρας διαμονής σας, π.χ. να πάρετε πρόσθετη αποζημίωση.

Οδηγίες εάν οι αποσκευές σας δεν παραληφθούν κατά την άφιξη 

Εάν ανακαλύψετε ότι οι αποσκευές σας έχουν χαθεί κατά την άφιξή σας στον αερολιμένα, μεταβείτε απευθείας στο Γραφείο Εξυπηρέτησης Αποσκευών της αεροπορικής εταιρείας στο σημείο  παραλαβής αποσκευών του αερολιμένα,  ώστε να δηλώσετε  και να καταχωρίσετε τις απωλεσθείσες αποσκευές. Εάν δεν υφίσταται τέτοιο γραφείο, επικοινωνήστε απευθείας με την αεροπορική εταιρεία για να αναφέρετε τις απωλεσθείσες αποσκευές σας. Θα πρέπει να το πράξετε αμέσως — μην περιμένετε μέχρι να επιστρέψετε στο σπίτι.

Το Γραφείο Εξυπηρέτησης Αποσκευών θα σας δώσει ένα έντυπο /Αναφορά καταγραφής του προβλήματος (Passenger Irregularity Report PIR) συμπεριλαμβανομένου ενός προσωπικού αριθμού αναφοράς (Reference number) . Συμπληρώστε το PIR στο Γραφείο Εξυπηρέτησης Αποσκευών και ζητήστε ένα αντίγραφο για εσάς. Το έντυπο αυτό είναι απαραίτητο ως αποδεικτικό στοιχείο καταγραφής του προβλήματος μη παραλαβής των αποσκευών σας, ώστε να ζητήσετε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία. 

Εάν πρέπει να αγοράσετε προϊόντα πρώτης ανάγκης (προϊόντα υγιεινής όπως είδη υγιεινής και εσώρουχα) στο διάστημα που δεν έχετε παραλάβει την αποσκευή σας, έχετε το νόμιμο δικαίωμα να ζητήσετε την κάλυψη των εξόδων από την αεροπορική εταιρεία. Βεβαιωθείτε ότι έχετε κρατήσει όλες τις αποδείξεις και τα τιμολόγια. Θα τα χρειαστείτε για να ζητήσετε αποζημίωση. Πολλές αεροπορικές εταιρείες δίνουν κάποιο εφάπαξ χρηματικό ποσό ή ένα χρηματικό  ποσό ανά ημέρα καθυστέρησης στους επιβάτες για να καλύψουν τις   ανάγκες τους.

Σε περίπτωση που οι αποσκευές σας χάθηκαν κατά τη διάρκεια μιας πτήσης επιστροφής στο τόπο διαμονής σας , η  αεροπορική εταιρεία δεν θα επιστρέψει τα προϊόντα που είναι πιθανό να έχετε στο σπίτι. Θα αποζημιώσει μόνο τα είδη που λείπουν και κυρίως αυτά που πρέπει να αγοράσετε επειδή είναι απαραίτητα για εσάς (φάρμακα, προσωπικά είδη και — εάν ισχύει —είδη που χρειάζεστε για μια συγκεκριμένη εκδήλωση), με την προϋπόθεση ότι προσκομίσετε τα σχετικά δικαιολογητικά.

Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να σας αποζημιώσει μέχρι περίπου 1.600 € (Σύμβαση του Μόντρεαλ).

Εάν η αξία των αποσκευών σας που λείπουν είναι μικρότερη από 1.600 €, θα δικαιούστε αποζημίωση μόνο για το ποσό της απώλειας σας.

Εάν η αξία των αποσκευών σας που λείπουν είναι μεγαλύτερη από 1.600 €, θα δικαιούστε μόνο αποζημίωση ίση με το ανώτατο ποσό. 

Τίποτα δεν σας εμποδίζει να προβείτε στη συνέχεια σε νομικές ενέργειες σύμφωνα με το δίκαιο της χώρας διαμονής σας, π.χ. να απαιτήσετε πρόσθετη αποζημίωση.

Εάν οι αποσκευές σας φτάσουν αργά, έχετε 21 ημέρες — από τη στιγμή που τις παραλάβατε — για να στείλετε την αξίωσή σας γραπτώς στην αεροπορική εταιρεία και να ζητήσετε την επιστροφή των εξόδων για τις απαραίτητες αγορές. Μπορείτε συνήθως να αναφέρετε την αξίωσή σας ηλεκτρονικά μέσω του ιστοτόπου της αεροπορικής εταιρείας.

Οδηγίες για απωλεσθείσες αποσκευές 

Οι αποσκευές σας θεωρούνται επίσημα απωλεσθείσες, όταν δεν παραληφθούν μετά από 21 ημέρες μετά την άφιξή ή η αεροπορική εταιρεία παραδέχτηκε ότι έχει  χάσει τις αποσκευές σας.

Τότε μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση για απώλειες έως και 1.600€, ανάλογα με την αξία του περιεχομένου της αποσκευής σας.

Πώς να ζητήσετε αποζημίωση για απωλεσθείσες αποσκευές.

Ενημερώστε για την αξίωσή σας την αεροπορική εταιρεία εντός 7 ημερών. Επισυνάψτε ένα αντίγραφο της φόρμας PIR, της κάρτας επιβίβασης, της απόδειξης αποσκευών, των αποδείξεων τυχόν αγορών σας που έχετε προβεί και των αποδείξεων αγοράς των ειδών στις αποσκευές σας. Εάν είναι απαραίτητο, αναφέρετέ το στον ταξιδιωτικό πράκτορα ή στον ταξιδιωτικό πράκτορα ή/και στην ασφαλιστική εταιρεία με την οποία έχετε συνάψει ταξιδιωτική ασφάλιση, εφόσον υπάρχει σχετική ασφάλιση.

 Περιμένετε την απάντηση της αεροπορικής εταιρείας και την προτεινόμενη λύση.

Σε περίπτωση που η αεροπορική εταιρεία δεν ανταποκριθεί εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος  ή η απάντηση της δεν σας ικανοποιεί , τότε μπορείτε να απευθυνθείτε στον Εθνικό Φορέα  για θέματα δικαιωμάτων επιβατών ή στο εθνικό Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτών.

1) Σε περίπτωση που θέλετε να υποβάλλετε καταγγελία αναφορικά με καθυστέρηση πτήσης,  ακύρωση πτήσης  ή  άρνηση επιβίβασης, θα πρέπει να συμπληρώσετε την επισυναπτόμενη φόρμα,  ακολουθώντας τις οδηγίες  που  αναγράφονται σε αυτή. 

Ο αρμόδιος φορέας στη χώρα μας για την εφαρμογή και παρακολούθηση του εν λόγω ευρωπαϊκού Κανονισμού  είναι η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) για

α)  τις πτήσεις που αναχωρούν από ελληνικό αερολιμένα  

β) για τις πτήσεις που αναχωρούν από αερολιμένα Τρίτης Χώρας με προορισμό ελληνικό αερολιμένα  και πραγματοποιούνται με αερομεταφορέα Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης (ΕΕ)

Γραμμή επικοινωνίας

ΑΡΧΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΑΠΑ)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΔΕΙΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ
Τηλέφωνο : +30 210 3541329
Email: apr@hcaa.gov.gr

2) Σε περίπτωση που η πτήση σας ξεκινά από αερολιμένα Ευρωπαϊκής Ένωσης (EE)   αρμόδιος φορέας είναι το κράτος –μέλος όπου βρίσκεται ο αερολιμένας.

Tους εθνικούς φορείς κάθε κράτους –μέλους μπορείτε να τους αναζητήσετε στην παρακάτω διεύθυνση:
https://transport.ec.europa.eu/transport-themes/passenger-rights/national-enforcement-bodies-neb_en

3) Σε περίπτωση που διαπιστώσετε ότι τα δικαιώματά σας παραβιάζονται, τότε θα πρέπει να ενημερώσετε ενυπόγραφα τον φορέα διαχείρισης του αερολιμένα  ή τον εμπλεκόμενο αερομεταφορέα, ανάλογα με την περίπτωση.

Εάν δεν ικανοποιηθείτε από την απάντηση, τότε μπορείτε να υποβάλλετε καταγγελία στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), η οποία είναι η αρμόδια δημόσια αρχή για την παρακολούθηση και σωστή εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) 1107/2006.

Επισημαίνεται ότι η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας είναι αρμόδια μόνον για τις περιπτώσεις που λαμβάνουν χώρα στην ελληνική επικράτεια, ανεξάρτητα από την εθνικότητα του αερομεταφορέα, στο βαθμό που αφορούν πτήσεις οι οποίες αναχωρούν, διέρχονται ή αφικνούνται σε ελληνικό αερολιμένα.

Εάν έχετε οποιαδήποτε ερωτήματα, ή θέλετε να υποβάλλετε αναφορά σχετιζόμενη με παραβίαση των δικαιωμάτων σας, μπορείτε να απευθυνθείτε στην  παρακάτω διεύθυνση:

Γραμμή επικοινωνίας

ΑΡΧΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΔΕΙΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ 
Τηλέφωνο : +30 210 3541329
Email: apr@hcaa.gov.gr

4) Σε περίπτωση που η πτήση σας ξεκινά από κοινοτικό αερολιμένα (EE),  αρμόδιος φορέας είναι το κράτος –μέλος όπου βρίσκεται ο αερολιμένας.

Tους εθνικούς φορείς κάθε κράτους –μέλους μπορείτε να τους αναζητήσετε στην παρακάτω διεύθυνση:
https://transport.ec.europa.eu/transport-themes/passenger-rights/national-enforcement-bodies-neb_en

Αναφορά Ασφαλείας για μη Ελληνικούς Αερομεταφορείς.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το αρχείο.